Tähtis nädal Trinile

Tänaseks,10. juuliks 2016 on kass Trini kogenud väga palju uut. Täiesti teistsugust ja uut, võrreldes tema eelmise eluga. Et kõike ei oleks korraga liiga palju, panen kirja, kuidas me eile vaktsineerimas käisime ja kuidas täna hommikul esimesed retked juba vannitoast väljas tehtud on.
Nagu ma juba kord suur muretseja olen, et kuidas ma kassi ikka õigeks ajaks ilma suuremate traumadeta mulle ja talle transakasti saan, hakkasin juba nädala alguses harjutusi tegema. Transpordikasti panin näitusepuuri ja konservi hakkas Trini saama selle sisse. Loomult kahtlustav, ei julgenud ta ükski kord õhinaga sinna sisse ronida, vaid iga kord ikka mõtles, kas tasub ja tiirles enne tükk aega mujal. No aga ega pasteedi lõhna vastu saa. Et ta üleni kasti ei läinud, siis proovisin, mismoodi ta käitub, kui teda puudutan. Selgus, et sabaotsakest katsudes tõmbas ta pahaselt ennast üleni kasti sisse, mitte ei hüpanud välja. Ja nii iga kord.
Seega olin eile küll ärevuses, aga kindel, et kliinikusse sõiduks läheb kõik plaanipäraselt. Läkski. Ei pidanudki harjavarre ega rätikutega rapsiku kassiga maadlema. Kass kastis, panin mina juba suure puuri kokku, et Trini omale normaalse toa saaks. Bussis tegi Trini kõvahäälselt miouuu ja mul õnnestus olla tähelepanu keskpunktis, väga tore.
Kliinikus pakkusin mina kohe süstimispuuri, aga arst arvas, et proovime niisama ikka ja toppis teki kasti. Kui seda lahti kangutasime, tegi Trini äkkliigutuse ja pages kapi alla. Nojah, mõtlesin mina, nüüd läheb pool tundi arsti väärtuslikku aega tagaajamise peale, aga oh imet, Trini roomas ise kohe kasti tagasi. Arst toppis ta jälle tekiga nutsakuks, käpp läks puuri jäänud konservi sise ja süst sai tehtud. Mul on tõeliselt hea meel, et on olemas veterinaare, kes tahavad ja oskavad tänavaloomadega tegeleda.
Kunagi ammu oli üks teine kliinik mu nn kodukliinik ja kui siis samast kliiniku kõrvalt leitud tänavakassi palusin lihtsalt üle vaadata, siis sellest keelduti. Isegi ei mäleta enam põhjust, aga jah, ajapuudus see ei olnud.
Ega muud moodi saakski ju selliste arglike ja metsikutega tegeleda, kui ei oleks kliinikut, kes neid vastu võtab ja aitamiseks võimeline on. Vahel läheb meelest, et see polegi nii endastmõistetav, isegi raha eest.
Tagasiteel oli Trini õnneks vait ja kodus tühjas vannitoas oli nuusutamast palju.
Terve nädala tegelesin muidugi ka Triniga sõprust luua üritades. Tulemus on see, et ma tean, kuidas ta hammustab ja kuidas ta lööb, sest ma enam ei karda teda. Viha ja agressiivsust temas minu suureks õnneks ei ole, pigem ta hingab mu peale ja proovib tasakesi hammastega, kui see käsi ikka ära ei lähe. Järjest rohkem juhtus, et ta puksis vastu mu kätt ja eile lasi ta mul sõrme seljaga kümme korda pea pealt silitada. Tavalist moodi pai teha mitte. Klassikalist pai teha ei saa talle üldse mitte.

päris ilusad valged hambad

päris ilusad valged hambad

TrIni igapäevased kõrvad

TrIni igapäevased kõrvad

pilt on poolik, aga iseloomustab hästi Trini käitumist

pilt on poolik, aga iseloomustab hästi Trini käitumist

IMG_2422

mängime ka juba

mängime ka juba

Hirmsasti tahaks teda kammida, tal on nii kummaline villa moodi karv, eriti kukla piirkonnas. Ja seda karvaudu muudkui pudeneb. Ilmselt kukub see tuhm tänavakarv kõik nüüd maha ja asemele tuleb sile ja läikiv kodukassi oma.
Igatahes, kuna isu ja olek oli kassil hea, siis avasingi juba täna hommikul Trinile vannitoa ukse, esialgu prooviajaks. Pooled elanikud istusid rõdul ja passisid andunult tuvi katusel, aga Andy sai siis esimesena võõrustajat mängida. Kähmluseks õnneks ei läinud ja Trini ei langenud kohe ka teise kassi eufooriasse, vaid hakkas tutvumisringi tegema. Kasutas kratsikat, hüppas diivanile, kurises ja näugus.
Duran tuli rõdult tupppa ja roomas vannituppa, aga minu suureks üllatuseks tema ei olnudki ihaldusobjekt, vaid Trini pigem oli temale hoopis natuke pahane. Äkki sellepärast, et tegu nii palju suurema kassiga. Triiton kardab ja hoiab eemale, Triinut huvitab ainult, kas saaks ka tema toidu ära süüa ja ei lase mingeid sõprussuhteid algatadagi. Leilale ma võin öelda, et palun saa tuttavaks, see on sinu emme, aga kohtunud nad veel pole, Leila ka pigem kardab ja vajab harjumist. Komas on palju uudishimu, usun, et nemad hakkavad läbi saama.
Mulle on väga oluline, et Trini ilmumine ei tekitaks teistele suurt stressi, sest kasse on siin juba tõesti natuke liiga palju. Oma nurgake peaks kõigil siiski olema ja loodan, et saame ilusti hakkama.
Trini saab vabadust nautida sammhaaval ja esialgu ainult siis, kui olen ise juures.
See on alles algus:

IMG_2463

IMG_2475

IMG_2477

Lisa kommentaar

