Liiga palju

Viimastel päevadel olen kohanud, näinud ja kuulnud liiga palju murelikuks tegevat teavet kodututest kassidest. Kuna ma tegelen teemaga iga päev, siis ei ole selles küll midagi erilist, aga praegu tunnen, et sellest kõigest on täielik üledoos ja ma ei tea, kas mind on võimalik elustada.

Mu oma hoovis käib juba pikemat aega üks väga sümpaatne rõngassaba. On määrdunud, silmad rähmased, kastreerimata, kuuldavasti millalgi lonkas. Panin talle eile kaelarihma oma numbriga, tänaseks on rihm kadunud. Ma kahtlustan, et tal on “kodu” olemas. See kass ei ole ka väga näljane, aga on siiski liiga räsitud, et ma võiks pea rahulikult kõrvale pöörata. Ülisõbralik, väga vahva. Ma arvan, et ma lasen ta kastreerida, parasiiditõrje ka ja siis vaatab edasi.
Saime Kassijaama mureliku kirja ühest minu kodu läheduses liikuvast punasest õnnetust kõutsikust. Kuna mul puhkus ja aega ringi konnata, leidsin ta ühel hilisõhtul juba üles. Kurb oli teda näha. Kõhn, ilmselt saja erineva haigusega. Oleme otsustanud teda kliinikus kontrollida, teadmata, mis edasi saab, aga nüüd on ta teist päeva juba kadunud. Jätkan otsinguid.
Täna hommikul aga leidsin tema “koduhoovist” kaks teist kassi, üks sama räbal isakass kui otsitav ja nii kohutavalt näljane, et mul tuli nutt peale. Teine aga oli ilus ja rahulik ning söögist ei hoolinud, arvatavasti vabakäigukass.
Sel nädalal kohtasin jälle ka Leila ja Lempsi ema. Ma tean, kus ta nüüd elab, aga jälle – võimalusi teda praegu aidata praktiliselt ei ole. Mõtlen tema peale edasi, ehk saab ta siiski kätte ja ära oppida. Ma ei tea, kas tal praegu pojad on. Näljas ta ei ole, elab sellise koha peal.

Ja see kõik on ainult tibatilluke osa kõigest sellest, mis tänavaloomadega toimub. Liiga vähe on aitajaid, liiga palju abivajajaid.
Proovin mõelda, et iga väike tegevus, kasvõi ühe kassi aitamine on oluline ja mantra “kõiki ei saa aidata” tiirleb mu peas alatasa. Mõnikord tahaks küll lihtsalt mööda minna ja mitte vaadata, mitte teada.
Paraku ma aga tean ja näen ja siplen nendes muredes edasi. Teen kodu- ja hoiukassidele pai ja mõtlen kui väga neil on vedanud.

Lisa kommentaar

